Vliegensvlug.be 

 

Faq

Meest gestelde vragen over hotels

Hoe kan ik een kamer reserveren?
Mijn kredietkaart is nog geldig maar het hotel aanvaardt mijn kredietkaart niet, hoe komt dit?
Kan ik bepaalde voorkeuren aangeven?

Meest gestelde vragen over wagenhuur

Welke documenten heb ik nodig om mijn wagen op te halen ?
Zijn alle verzekeringen inbegrepen in de aangegeven tarieven ?
Wat is de all-insurance optie ?
Hoe kan ik te weten komen of mijn wagenhuur bevestigd is ?

Meest gestelde vragen over vluchten

Zijn de luchthaventaksen en eventuele brandstoftoeslagen inbegrepen in de opgegeven prijzen?
Moet ik mijn vlucht voor vertrek herbevestigen?
Kan er een specifieke stoel voor mij gereserveerd worden?
Indien ik beschik over een frequent flyer, kan dit dan opgenomen worden in de boeking?
Hoe verkrijg ik mijn elektronisch ticket na boeking?
Kunnen wij bij Vliegensvlug.be terecht voor een groepsboeking?
Kunnen tickets voor low cost maatschappijen aangekocht worden?

Meest gestelde vragen over verzekering

Wat moet ik doen in geval van problemen die gedekt zijn door de reisverzekering?
Indien ik aangesloten ben bij een mutualiteit is een reisverzekering dan nog noodzakelijk?

Meest gestelde vragen over betaling

Kan ik ook een vlucht boeken indien ik niet beschik over een kredietkaart?
Is de betaling per kredietkaart op de website wel veilig?

Meest gestelde vragen over bagage

Tijdens mijn reis is mijn bagage verloren geraakt. Wat moet ik nu ondernemen?
Hoe komt het dat ik bij sommige luchtvaartmaatschappijen moet betalen voor mijn in te checken bagage?

Meest gestelde vragen over reisformaliteiten

Hoe werkt de nieuwe procedure om naar de Verenigde Staten te reizen?
Wat als ik niet beschik over een geldig paspoort en/of visum op de dag van mijn vertrek en mijn bestemming vraagt uitdrukkelijk een geldig paspoort?



Meest gestelde vragen over hotels

Hoe kan ik een kamer reserveren?

STAP 1 - Beschikbare hotels opzoeken

De reserveringsprocedure op onze website is bijzonder eenvoudig. U kiest uw bestemming, de gewenste datums van aankomst en vertrek en het aantal personen dat u wenst te reserveren. U kunt ook nog bijkomende informatie invullen zoals bijvoorbeeld de categorie van hotel, de naam en uw budget. Een overzicht van beschikbare hotels wordt weergegeven op het scherm. Wanneer u klikt op de naam van het hotel krijgt u meer uitleg over het hotel. U kunt ook op een icoontje klikken zodat u de ligging van het hotel op kaart kunt zien.

Alle prijzen die weergegeven worden zijn prijzen inclusief verblijfstaksen en BTW. Ook staat er steeds vermeld om welke verblijfsformule het hier gaat (logies en ontbijt, halfpension, volpension of all-inclusive).

STAP 2 - Hotel vastleggen

Nadat u uw keuze gemaakt heeft, keert u terug naar de overzichtspagina waar alle hotels met hun prijzen op vermeld staan. Naast de prijs en de verblijfsformule staat een icoontje waarop u kunt klikken indien u tot boeking wenst over te gaan. Op de volgende pagina dient u uw naam in te geven alsook uw contactadres en telefoon. Onder de contactgegevens kunt u nog uw voorkeuren kenbaar maken. U dient zich ook akkoord te verklaren met de algemene voorwaarden. Gelieve steeds nog even na te gaan indien uw e-mailadres correct werd ingevuld.

STAP 3 - Betaling

U voert de betaling uit en drukt op de bevestigingsknop.

Terug

Mijn kredietkaart is nog geldig maar het hotel aanvaardt mijn kredietkaart niet, hoe komt dit?

Dit komt doordat het hotel geen betalingen aanvaardt van deze kredietkaarten. U moet de betaling uitvoeren met een andere kredietkaart.

Terug

Kan ik bepaalde voorkeuren aangeven?

U kunt uw voorkeuren aangeven voor het beëindigen van de reservatie. Dit is steeds op aanvraag bij het hotel en kan niet gegarandeerd worden. meer

Terug

Meest gestelde vragen over wagenhuur

Welke documenten heb ik nodig om mijn wagen op te halen ?

Bij ophaling van de wagen moet u volgende documenten voorleggen:

• het rijbewijs op naam van de bestuurder die op de voucher vermeld staat
• uw identiteitskaart of geldig internationaal paspoort
• de kredietkaart, die op naam moet staan van de bestuurder, die werd gebruikt om de betaling door te voeren
• de voucher die u werd toegestuurd per e-mail door Vliegensvlug - Sunny Cars.

Terug

Zijn alle verzekeringen inbegrepen in de aangegeven tarieven ?

Ja, alle noodzakelijke verzekeringen zoals de wettelijke aansprakelijkheid (WA), ongeval/schade (CDW) en de diefstalverzekering (TP) met franchise zijn standard inbegrepen in onze tarieven. U kan zich bij laten bijverzekeren door de All-insurance bij te boeken.

Terug

Wat is de all-insurance optie ?

Vliegensvlug biedt u de "all-insurance" aan. Voor slechts 3 € per dag is elk onderdeel van uw gehuurde voertuig verzekerd, en dat onder alle omstandigheden. Gesprongen banden, glasbreuk, krassen op achteruitkijkspiegel of schokdempers, vandalisme, diefstal, natuurrampen ... de All-insurance verzekert u volledig. Kortom: voor 3 € per dag betaalt Vliegensvlug onder alle omstandigheden uw franchise terug, met als enige voorwaarde dat u zich aan de contractvoorwaarden houdt en verantwoordelijk en in regel met de wet achter het stuur zit. Tegelijkertijd laten we u voor datzelfde bedrag toe uw reservatie te annuleren, zonder bijkomende kosten.

Terug

Hoe kan ik te weten komen of mijn wagenhuur bevestigd is ?

Eenmaal uw reservering doorgevoerd, wordt u een bevestigingsmail toegestuurd. Deze bevat alle gegevens zoals uw ophaal- en afgifte-lokatie en de datums. Wij raden u aan deze e-mail bij te houden. Eenmaal de betaling doorgevoerd krijgt u een tweede e-mail met een verwijzende link naar uw voucher, deze voucher zal u moeten afprinten en afgeven bij ophaling van de wagen bij de lokale verhuurder.

Terug

Meest gestelde vragen over vluchten

Zijn de luchthaventaksen en eventuele brandstoftoeslagen inbegrepen in de opgegeven prijzen?

Alle prijzen die op onze website weergegeven worden zijn transparant. Indien u aan het einde van de boeking bent komen niet nog extra kosten bij.

Terug

Moet ik mijn vlucht voor vertrek herbevestigen?

Het is niet nodig uw uitgaande vlucht te herbevestigen. Wij raden u wel aan uw terugvlucht te herbevestigen indien u intercontinentaal vliegt. Dit omdat uurwijzigingen vaak nog kunnen optreden. U kunt hiervoor contact opnemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij of met onze vliegensvlug.be helpdesk.

Terug

Kan er een specifieke stoel voor mij gereserveerd worden?

Een specifieke stoel kan altijd aangevraagd worden maar is onder voorbehoud. Niet alle luchtvaartmaatschappijen staan dit toe. Ook het beleid voor stoelreserveringen verschilt van maatschappij tot maatschappij. Sommige maatschappijen staan het toe dat de stoel onmiddellijk wordt gereserveerd, andere luchtvaartmaatschappijen staan dit pas 90 dagen voor vertrek toe en andere maatschappijen staan het helemaal niet toe en moet er voor een stoelaanduiding gewacht worden tot aan de check-in balie.

Terug

Indien ik beschik over een frequent flyer, kan dit dan opgenomen worden in de boeking?

Ja, wij hebben hiervoor een speciaal hokje gemaakt waar u als klant uw frequent flyer nummer kunt invullen. Uiteraard is een frequent flyer nummer op naam en kan dit niet overgedragen worden.

Terug

Hoe verkrijg ik mijn elektronisch ticket na boeking?

Uw elektronisch ticket zal na afhandeling naar u toegestuurd worden per e-mail.

Terug

Kunnen wij bij Vliegensvlug.be terecht voor een groepsboeking?

Wij kunnen u zeker helpen met een groepsboeking. Dit kan u echter wel niet op de website maar u mag hiervoor steeds contact opnemen met ons via e-mail, telefoon of fax.

Terug

Kunnen tickets voor low cost maatschappijen aangekocht worden?

Jazeker, dit is perfect mogelijk. Wij tonen alle vluchten op een specifieke bestemming dus ook de low cost vluchten.
Een boeking maken voor een low cost carrier kan en moet doorlopen worden op dezelfde manier als een gewone boeking. Het enige verschil is dat u enkel maar kunt betalen per kredietkaart. Het bedrag wordt dan ook onmiddellijk van uw kaart gehaald. De reden hiervoor is omdat prijzen bij low cost maatschappij voortdurend fluctueren. Doordat de betaling onmiddellijk moet gebeuren kunt u ook alleen maar de boeking maken op de website. Na reservering krijgt u van ons een elektronisch ticket.

Terug

Meest gestelde vragen over verzekering

Wat moet ik doen in geval van problemen die gedekt zijn door de reisverzekering?

Wanneer er zich een noodgeval voordoet neemt u contact op met de alarmcentrale van De Europese. Neem uw polisnummer bij de hand want dit zullen ze nodig hebben om u te kunnen helpen. Bovendien zult u moeten uw identiteit kenbaar maken, de leeftijd en de woonplaats van de betroffen persoon doorgeven. Zij zullen u ook een adres en telefoon/fax/e-mailadres vragen waarop u snel te bereiken bent. Afhankelijk waarvoor u de hulp inroept van de verzekering kunnen zij u nog bijkomende informatie vragen

Terug

Indien ik aangesloten ben bij een mutualiteit is een reisverzekering dan nog noodzakelijk?

Indien u al beschikt over een reisverzekering bij de mutualiteit dan bent u niet verplicht om een volledige reisverzekering af te sluiten. Wij raden wel aan om dit te doen omdat deze verzekeringen vaak niet volledig zijn. Zo komt de mutualiteit slechts tussen op een beperkt aantal medische interventies. Bovendien moet u vaak zelf nog een dure franchise betalen. Deze verzekering geldt ook alleen maar voor reisbijstand en niet voor annulatie of bagageverzekering.

Terug

Meest gestelde vragen over betaling

Kan ik ook een vlucht boeken indien ik niet beschik over een kredietkaart?

Ja, u kunt dan kiezen om te betalen met Bancontact/Mister Cash of per overschrijving. In geval van overschrijving vragen wij u een betalingsbewijs door te faxen omdat de betaling vaak enkele dagen laten op onze rekening verschijnt.

Terug

Is de betaling per kredietkaart op de website wel veilig?

Ja, wij maken gebruik van de nieuwste technologie om onze website te beveiligen. Persoonlijke gegevens, inclusief naam, adres en kredietkaart worden via het internet versleuteld verstuurd. De informatie kan niet door derden worden gelezen.

Terug

Meest gestelde vragen over bagage

Tijdens mijn reis is mijn bagage verloren geraakt. Wat moet ik nu ondernemen?

Wanneer u bij aankomst merkt dat uw bagage niet aankwam dient u zich naar de balie van de desbetreffende maatschappij te begeven. De aangifte van verlies is noodzakelijk! De luchtvaartmaatschappij zal aan de hand van uw bagagetag (sticker met alle gegevens over uw bagage die u kreeg bij de check-in) de bagage retraceren.

Terug

Hoe komt het dat ik bij sommige luchtvaartmaatschappijen moet betalen voor mijn in te checken bagage?

Sommige low cost maatschappijen rekenen de prijs voor de bagage aan ons niet door. Zo kan de klant zelf beslissen of hij al dan niet ingecheckte bagage meeneemt. U mag wel steeds een stuk handbagage meenemen.

Maatschappijen die deze maatregel invoerden zijn; Ryanair, Vueling Airlines, Easyjet, Air Berlin, Wizz Air, Clickair, Aer Lingus, Germanwings, SkyEurope, Transavia, TUIfly en US Airways (op binnenlandse vluchten).

Prijzen wijzigen constant dus voor up-to-date informatie kijkt u best even op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Terug

Meest gestelde vragen over reisformaliteiten

Hoe werkt de nieuwe procedure om naar de Verenigde Staten te reizen?

De reiziger moet zich aanmelden op de website van ESTA (https://esta.cbp.dhs.gov) en daar de aanvraag indienen om naar de Verenigde Staten te mogen reizen. U kunt het formulier invullen in meerdere talen. Wij raden u aan om tijdig het formulier in te vullen. Er moeten enkele eenvoudige maar vertrouwelijke vragen ingevuld worden om vast te stellen of u naar de VS mag reizen.

In de meeste gevallen krijgt u snel antwoord. De volgende antwoorden zijn mogelijk :

• Toestemming goedgekeurd: U krijgt toestemming om naar de V.S. te reizen.
• Reis niet goedgekeurd: De reiziger heeft een niet-immigrant visum nodig verkrijgbaar via de Ambassade of
  het Consulaat van de Verenigde Staten voordat deze naar de Verenigde Staten kan reizen.
• De toestemming is nog in behandeling: Binnen 72 uur ontvangt de reiziger via de website van ESTA
  antwoord over het al dan niet verkrijgen van reistoestemming.

Een goedgekeurde reistoestemming van ESTA is noodzakelijk vanaf 12 januari 2009 voor ze aan boord gaan van een vliegtuig of schip naar de Verenigde Staten. Deze reistoestemming is maximaal twee jaar geldig of tot de verloopdatum van het paspoort van de reiziger. De ESTA kan uw reistoestemming ook herroepen. Met de geldige reistoestemming mag u meerdere reizen in de Verenigde Staten ondernemen. Indien gegevens moeten aangepast worden, voorbeeld reisroute, kan u dit gemakkelijk aanpassen op de website van ESTA. Een reistoestemming van ESTA is enkel geldig om aan boord te gaan van een vliegtuig of een schip. De toelating kan u dus nog steeds geweigerd worden bij het binnentreden van het land.

Terug

Wat als ik niet beschik over een geldig paspoort en/of visum op de dag van mijn vertrek en mijn bestemming vraagt uitdrukkelijk een geldig paspoort?

Indien u niet beschikt over een geldig paspoort en/of visum en het land waar u naartoe reist vraagt uitdrukkelijk een geldig paspoort en/of visum dan zal u niet kunnen reizen. Uw vliegtuigticket zal moeten geannuleerd worden. U moet contact opnemen met onze vliegensvlug.be helpdesk om te kijken of er nog een bedrag gerecupereerd kan worden.

Terug